Як лісгоспами спотворюється виконання Постанови КМУ №1178 щодо реалізації деревини?

Чому завдяки маніпуляціям вдається функціонувати тіньовому ринку деревини і перекреслювати логіку Уряду України щодо створення відкритого і прозорого ринку деревини?

Як спотворюється виконання лісгоспами Рівненщини та Волині Постанова Кабінету Міністрів Украни №1178 щодо реалізації деревини через аукціони?

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України №1178 «Про реалізацію експериментального проекту щодо проведення електронних аукціонів з продажу необробленої деревини» лісгоспи, виставляють на електронні аукціони з продажу окремих партій необробленої деревини не менше ніж 25 відсотків щомісячних запланованих обсягів заготівлі необробленої деревини лотами, сформованими із деревини одного сортименту, в обсязі не менше ніж 150 куб. метрів або за стартовою ціною лота не менше ніж 200 тисяч гривень.

Натомість нещодавно, Лісгоспи Рівненщини виставили на торги сотні лотів з деревиною на Прозоро.Продажі, орієнтовні об’єми яких менші 150 м3 або їх вартість менше 200 тисяч гривень.

Дивний підхід лісгоспів Рівненщини до організації торгів деревиною через електронні майданчики «Прозоро.Продажі» викликає обґрунтовані підозри у зумисній дискредитації ідеї прозорих і відкритих торгів.

Як інакше можна пояснити дії лісгоспів, які вчиняють діаметрально протилежні речі, тобто діють всупереч логіці Постанови КМУ №1178.

Судіть самі, на аукціони новоствореної Товарної біржі «Суренж» лісгоспи Рівненщини виставили і продали піврічні об’єми деревини, певне, десятки тисяч кубів заготовленого лісу. Доступ не отримали до цієї біржі багато добросовісних лісопереробників, когось не акредитували, іншим – завчасно не повідомили. Сама біржа «Суренж» пов’язана з «досвідченими» торгашами деревиною ТБ «Універсальна-Полісся» (про що писав раніше на своїй Фейсбук-сторінці) і зі старту має репутацію «ручної», «закритої» торговельної площадки.

Довідатися у ТБ «Суренж», хто став переможцем аукціонів, за яким цінами продана деревина, як відбувався процес торгів – не можливо. Натомість Прозоро.Продажі надає всю потрібну інформацію щодо результатів торгів.

Виглядає так, що чиновники лісової сфери відверто знущаються з приписів Постанови КМУ №1178: замість того, щоб виставляти великі об’єми деревини з ціною більше 200 тисяч гривень за лот на Прозоро.Продажі, а лоти з невеликими об’ємами на інших аукціонах, як того вимагає нормативний документ, великі об’єми за заниженими цінами виставляються на ТБ «Суренж», а весь дрібний з невеликими м об’ємними асортимент – на прозорі площадки.

Тим самим, створюють дискомфортні умови для покупців, налаштовують учасників ринку проти цієї торговельної площадки.

Саме через подрібнені об’єми деревини (лісгоспи виставляють десятки лотів за цінами нижче 50 тисяч гривень) лісопереробникам-покупцям необхідно сплатити реєстраційний внесок за кожен сформований лот окремо, а також затратити багато часу, організаційних та людських ресурсів.

Звичайно, кому таке сподобається? Тим більше, коли поруч на ТБ «Суренж» можна купити 10 тисяч і більше м3 деревини за цінами нижче ринкових в режимі максимального сприяння (якщо є відповідні «домовленості» та «інтерес).

Додаткову інформацію про деталі торгів ні в кого отримати, Державне агентство лісових ресурсів України адресує звернення до обласних управлінь, Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства посилається на лісгоспи, а лісгоспи відправляють назад до обласних управлінь.

Як лісгоспи Волині та Рівненщини виконують вимогу Постанову КМУ №1178 – не менше 25 % заготовленої деревини продавати через Прозоро.Продажі? Продають дров’яну деревину для технологічних потреб, яка не користується попитом.

«І вовки ситі і вівці цілі».

Отже, як ви думаєте?

1. Чи мають право лісгоспи торгувати деревиною у спосіб та у формах, які, на їх думку, є доцільними та раціональними лише для державних підприємств?

2. Чи нормально в сучасному діловому обороті і ділових господарських відносинах приховувати інформацію від покупців про майбутні торги, як це практикує ТБ «Суренж», приховувати інформацію з результатами торгів тощо?

3. Які заходи вживати лісопереробникам-покупцям під час зловживання лісгоспами своїми правами та можливостями в ході торгівлі лісоматеріалами в «ручному» режимі?

4. Чому різниця на однакову продукцію становить майже 500 грн?

5. Коли продається деревина на Прозоро.Продажі, то чомусь 1 м3 лісоматеріалів на 500 грн виходить дорожчим, ніж на ТБ «Суренж»? При великих об’ємах продажу — це досягає мільярдів гривень.

6. Кому й куди дівається різниця, яка може сягати мільярдів гривень? Хто й коли понесе відповідальність за втрати державних підприємств, за рукотворний хаос?

Олександр Місюра, Підприємець-лісопереробник
blog.liga.net, 23.12.2020

Похожие записи

Добавить комментарий